10.2.2016

INSTAGRAM- TÄYDELLINEN ELÄMÄ?

instagramcollageSelailin vähän aikaa sitten Instagram-tiliäni. Ajattelin, että olen ollut niin epäaktiivinen, kun uusi kuva tulee ehkä kerran viikossa. Tai siis uusimmassa postauksessa ollut kuva, joka on otettu ehkä vieläkin aiemmin.
En minä oikeasti lue muotilehtiä ja leivo herkkuja joka päivä, vaikka Instagram-tilini voi antaa vääristyneen kuvan. Totta kai olen tehnyt Instagramissa näkyneitä ihania juttuja, mutta arkeni koostuu koulupäivistä ja iltaisin harrastuksista, kuten kuvien editoimisesta ja bloggaamisesta.
Fakta on, että Instagram näyttää arjesta vain sen 10%. Ruoka- ja meikkikuvissa olen aina erikseen tehnyt sommitelman, ja kuvan ottamiseen voi mennä yllättävän paljon aikaa. Esimerkiksi kollaasin alareunassa olevan kaakaokuvan kuvaamisessa Oreo-keksi oli uppoamassa kaakaomukin pohjaa, ja muutama sekunti kuvan ottamisen jälkeen keksiä ei enää näkynyt...
Kuten netissä on jo usein todettu, Instagram on oikeastaan vain portfolio kauniista kuvista. Ja kun Instagramissa kuvat ovat kollaasissa, välillä kiva kuva jää postaamatta vain siksi, ettei se ollenkaan sovi fediin... Näitä kuvia löytyy kuitenkin yleensä Snapchatista!
Pointtina siis on, että moni arjen tapahtuma, niin hyvä kuin huonokin, jää usein jakamatta someen. Ei ole aikaa, ei jaksa, ei saanut riittävän hyvää kuvaa... syitä on vaikka kuinka paljon. Ja niin sen kuuluukin olla.
Olen huomannut, että joka päivä tapahtuu paljon ihania juttuja, jotka jäävät kuitenkin niin helposti huomaaatta, kun vertaa itseään muihin, ja muiden Instagram-kuviin. Kirjoitin jo joskus aiemmin, että positiivisuutta lisää, kun listaa joka päivä ainakin kolme hyvää juttua siltä päivältä. Minulle esimerkiksi yksi tämän päivän huippujutuista oli, että vihdoin ehdin kirjoittamaan uuden postauksen. :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti