19.7.2014

DIY: FARKKULAUKKU

En olekaan vielä esitellyt täällä blogissani erästä tuunausprojektiani, jonka olen itseasiassa tehnyt jo jonkin aikaa sitten.
Kyseessä on nimittäin pieni farkkulaukku, jonka olen tuunannut. Minulla oli siis ensin vähän suurempi farkkulaukku, jonka olin ommellut koulussa monta vuotta sitten. Tämä farkkulaukku ei kuitenkaan ollut oikein onnistunut, sillä olihan se lähes ensimmäinen ompelutyöni. Tämän takia kyseinen laukku oli jäänyt täysin käyttämättä, ja unohtunut jonnekin kaapin perälle moneksi vuodeksi. Viimekesänä kuitenkin aloin tarvitsemaan pientä laukkua, ja silloin muistin tämän "tekeleeni".
Tässä monta vuotta sitten ompelemassani laukussa oli käytetty niin paljon kangasta, että siitä sai hyvin ommeltua hieman erilaisen laukun, kunhan purkaisin sen vain ensin. Se ei ollutkaan ihan helppo homma, sillä olin ompelukoneen käyttöä harjoitellessani ommellut laukun sivuihin kolminkertaiset saumat...
Kun olin saanut laukun purettua, pääsin ompelun pariin. Leikkasin kangaspalat erästä toista vanhaa laukkuani apunakäyttäen, eli purin laukun saumoista, ja leikkasin kangaspalat ompelemaani laukkuun käyttäen tämän toisen laukun kangaspaloja "kaavoina". Ompelin laukun etu- ja takakappaleet kaksinkertaisesta kankaasta ja lisäsin kankaiden väliin vielä tyynyjen pehmusteissa käytettyä vanua pari ohutta kerrosta, jotta laukku pysyisi ryhdikkäänä.



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti