18.3.2014

VAATEKOLLAASIT INSPIRAATIONA

Joskus ala-asteella käsityöopettajamme pyysi meitä leikkaamaan lehdistä kuvia kivoista vaatteista, ja innostuin silloin tästä kollaasien teosta. Nykyään saattaa vierähtää useampikin tunti, kun istun huoneeni lattialla, ja etsin lehdistä kivoja kuvia.
Vaatekollaasien ideanahan taitaa olla, että niistä saisi inspiraatiota. Itse olen esimerkiksi saanut paljon ideoita omaan tyyliini liittyen, joten voin sanoa kollaasien askartelun olevan hyödyllistä. Ja onhan se myös mukava harrastus.
Olin pitkään halunnut vaatekaappini oven sisäpuolelle jotain kaunista ja inspiroivaa, ja kerran sitten keksin laittaa sinne tekemiäni vaatekollaaseja. En nyt ehkä joka aamu päivän asua valitessa saa uusia ideoita, mutta kyllä niitä aina välillä syntyy. En ole mikään maailman paras sommittelija, joten olen liimaillut kuvat papereille vähän sikin sokin, mutta sen takia taas olen keksinyt hyviä väriyhdistelmiä, joita en olisi muuten tullut edes ajatelleeksi.
Ensimmäisen vaatekollaasin olen tehnyt jo yli vuosi sitten, ja olen huomannut, että katselen kyseistä kollaasia jo ihan eri tavalla. Kun tein sen, pidin joistakin jutuista esimerkiksi vain niiden värin takia, mutta nyt saatan pitääkin jo koko vaatteesta, tai toisinpäin. Mutta aina minusta on hauskaa miettiä, miksi pidän juuri tuosta kuvasta, ja miten se kuvastaa tyyliäni.








2 kommenttia :

  1. Tämä oli kyllä kiva postaus! Itsekin muistan joskus tällaisia vaatekollaaseja tehneeni, ja olisi mukava koittaa taas joskus... Varsinkin tuon ensimmäisen kuvan vaatteet on kyllä todella sieviä. :-)
    Olet tehnyt postauksia päiviesi asuista sekä arvostelit kirjoja, elokuvia yms. ja olisi hauska, jos tekisit niitä taas :-) Niitä oli hyvä lukea, kun osaat kirjoittaa sopivan pohdiskelevasti. Päätin nyt laittaa jonkin postausidean, kun kerran kommentoin (testaan Blogger-profiilini toimimista, kun blogin tekemistä olen suunnitellut...).
    Mutta ei nyt muuta kun hyvää kevään jatkoa ja nähdään sitten! :-)
    t. Johanna L.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, minä myös pidän ehkä eniten tuon ensimmäisen kuvan vaatteista. Ja kiitos postausideoista, toivomiasi postauksia on varmasti tulossa vielä lisää :)

      Poista