25.11.2014

KIVOJA SECOND HAND-PUTIIKKEJA HELSINGISSÄ, OSA 2/2

Syyskuussa tein postauksen, jossa esittelin pari kivaa second hand-putiikkia Helsingissä, ja lupailin jo tuon postauksen lopussa, että tekisin pian tämän postaussarjan toisen osan. Pari kuukautta tässä oli välillä, mutta nyt olen saanut kuvattua loputkin second hand-putiikkien suosikkini, joita oli vielä muutama jäljellä. 
Oikeastaan nyt voisi jo sanoa, että olen löytänyt Helsingin second hand-tarjonnasta omat suosikkiputiikkini. Kesäloman alkupuolella kävin nimittäin tutustumassa moniin erilaisiin pieniin ja vähän suurempiinkin putiikkeihin, joista olen löytänyt minua eniten tyylillisesti kiinnostavat. Näiden puttiikkien valikoimaa olen käynyt kurkkaamassa useammankin kerran, ja muutamalla kerralla olen tehnyt nappilöytöjä vaatekaappiini. Mutta mennäänpä nyt itse asiaan, eli esiteltäviin putiikkeihin!


                                                                                Tuuliatuu Second Hand Shop
Tuuliatuu:ssa olen jo muutaman kerran käynyt pyörähtämässä, ja joka kerta tämä pieni kivijalkaputiikki yllättää minut uudelleen. Valikoimasta löytyy pääasiassa siistejä arkivaatteita, juhlamekkoja sekä valikoima erilaisia asusteita. Täässä liikkeessä minua viehättää eniten aivan tavalliset perusvaatteet ja yksinkertainen tyyli. Lisäksi erityisesti plussaa annan vaatteiden hyvälaatuisista materiaaleista, joten hieman jo käytetytkin vaatteet ovat vielä siistejä.
Tämän putiikin vaaterekkejä tutkiessa voi siis tehdä hyviä löytöjä yksillöllisten perusvaatteiden saralla, mutta sen lisäksi kannattaa kurkata ainakin laukkuvalikoima, josta minä erityisesti myös pidin. Ja tämä liikehän sijaitsee Kruunuhaassa, osoitteessa Mariankatu 13.


                                                                               EilaNor Second Hand
Tässä liikkeessä kävin vähän aikaa sitten vasta ensimmäisen kerran, mutta ihastuin kyseiseen putiikkiin jo ensinäkemältä. Putiikki on nimittäin jo itsessään aivan ihana. Tila on väljä, ja vaatteet on aseteltu rekkeihin kauniisti. Ja liikkeessä riittääkin vaikka kuinka paljon tutkittavaa, sillä tila on melko suuri. 
Tämän second hand-putiikin valikoimiin kuuluu erityisesti laadukkaat merkkivaatteet ja -asusteet. Valikoimasta löytyykin luksusmerkkejä vaikka kuinka paljon, kun myynnissä on mm. Chanelin, Versacen, Guccin, Pradan sekä Burberryn tuotteita, vain muutamia mainitakseni. Niinpä tämä putiikki on oikea aarreaitta, kun sieltä voi saada inspiraatiota pukeutumiseen sekä löytää laadukkaita, mutta hieman käytettyjä merkkivaatteita huomattavasti edullisemmin kuin uutena. Ja tämä putiikki taas sijaitsee osoitteessa Fredrikinkatu 41.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti