24.6.2015

METSÄNKEIJU KUKKAMEKOSSA

IMG_0439 Kukkamekot ja kesämekot yleensäkin ovat minulle joka kesä se juttu, joita voisi käyttää joka päivä, ja joiden takia odottelen malttamattomana kesäkelejä jo huhtikuussa. Niinpä siis rippijuhlamekkonikin oli kukallinen.
Tämän mekon kanssa kävi se klassinen rakkautta ensisilmäyksellä-reaktio, kun helmikuussa kiertelin vaatekauppoja Pariisissa. Minulla oli hyvin tarkat kriteerit mekon suhteen, joten päätin aloittaa etsinnän ajoissa. Mikä olisikaan kamalampaa kuin juosta kauppoja ympäri kaksi päivää ennen juhlia, kun sopivaa mekkoa ei meinaa löytyä? 
No, olin jo kiertänyt Galeries  Lafayetten vaateosaston useamman kerran läpi, ja tuskastuneena, kun sopivaa mekkoa ei millään meinaa löytyä, kunnes päädyin sitten Benettonille. Bulevard Haussmannin liike oli kolmekerroksinen, joten siellä riittikin tutkittavaa. Ja sattuipa sitten niin hassusti, että olin löytänyt alennushyllystä t-paidan, mallaillut sitä sovituskopissa lähes puoli tuntia, suuntasin kassalle harmitellen, ettei täältäkään löytynyt sopivaa mekkoa, kunnes näin sen eräässä vaaterekissä.

IMG_0478 Mekko oli aivan täydellinen, juuri sitä mitä olin etsinytkin. Niinpä siis suuntasin takaisin sovituskopeille, ja vähän naureskelin, että miten tässä saattoi käydä näin hyvä tuuri, juuri kun olin jo luovuttamassa. 
No, mekkoa kokeillessa ihastuin siihen vieläkin enemmän, oli se vaan niin ihana. Pyörähtelin peilin edessä taas varmaankin puoli tuntia, kunnes olin lopulta täysin vakuuttunut, että tämä se on oikea mekko. Ja nyt edelleen neljän kuukauden jälkeen olen samaa mieltä.

IMG_0490 IMG_0459 IMG_0496 Kukkamekko: Benetton // Korkokengät: Eram // Hiuskoriste: Glitter // Huulipuna: Make up forever (sävy 33)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti