15.5.2014

KUINKA LÖYTÄÄ OMA TYYLI

Itselläni on mennyt monta vuotta oman vaatetyylini löytämiseen, mutta nyt olen alkanut huomaamaan, että olen löytänyt oman tyylini. Niinpä päätin kirjoittaa postauksen siitä, mitkä asiat ovat minua auttaneet oman tyylin löytämisessä.
Olen joskus kirjoittanut postauksenkin vaatekollaaseista sekä niiden tekemisestä, ja minulle ainakin niistä on ollut suuri apu. Kokosin siis kollaasiin lehdistä leikattuja kuvia vaatteista, joista pidän, tai joissa on jokin yksityiskohta, joka viehättää. Kun kollaasi oli valmis, analysoin sitä. Kävin vaatekuvat läpi yksi kerrallaan, ja mietin, miksi valitsin juuri sen kuvan, ja mistä siinä pidän. Huomasin esimerkiksi, että olin valinnut kuviin paljon raitavaatteita, ja nyt vaatekaapistani löytyy useampikin raitavaate- ja ne ovat kaikki vaatekaappini suosikkivaatteita!



Tästä pääsinkin toiseen tärkeään asiaan, joka on auttanut minua paljon oman tyylini löytämisessä, nimittäin suosikkivaatteisiin. Luin joskus pari vuotta sitten eräästä nuortenlehdestä jutun, jossa neuvottiin valitsemaan vaatekaapista pari suosikkivaatetta- ja asustetta. Kun vaatteet oli valinnut, oli tarkoitus miettiä, miksi juuri ne ovat vaatekaapin suosikkivaatteita tai -asusteita, joita tykkää käyttää eniten. Minä esimerkiksi huomasin, että pidän hyvälaatuisista ja klassisista vaatteista.
 Mainitsemassani jutussa myös neuvottiin, että uusia vaatteita ostaessa kannattaa miettiä, sopivatko ne suosikkivaatepinon vaatteisiin. Jos vastaus on siis kyllä, ostamaansa vaatetta tulee todennäköisesti käyttämään paljon. Minä ainakin olen huomannut uusia vaatteita ostaessani, että mietin, sopisisiko se moniin vaatekaapissa jo oleviin vaatteisiin, ja varsinkin niihin suosikkivaatteisiini.



Samalla, kun valitsin vaatekaappini suosikkivaatteita, mietin myös, mitkä vaatekaappini vaatteet ovat jääneet käyttämättä, ja miksi. Tämä on ehkä eniten auttanut minua oman tyylin löytämisessä, sillä opin huomaamaan, että joitakin vaatteita, materiaaleja sekä värejä en vain osaa/tykkää käyttää. Uutta vaatetta ostaessa myös mietin, onko siinä mitään elementtiä, josta en vain ole ikinä pitänyt. Tällä tavalla virheostokset ovat melko harvinaisia.
Nämä asiat ovat auttaneet minua oman tyylin löytämisessä. Olen itse huomannut, että tämä on oikeastaan aika hauskaa puuhaa, ja myös melko hyödyllistä. Aamuisin vaatekaapin avatessa mietin usein, mitä valitsen tänään päälle se sijaan, kun ajattelisin, ettei minulla ole mitään päällepantavaa.

2 kommenttia :

  1. Hei, sinut on haastettu! Haasteen voit käydä katsomassa blogissani osoitteessa http://kaksimaailmaa.blogspot.fi/2014/05/211-11-kysymyksen-haaste.html

    VastaaPoista